Közzétéve: 2022.01.21.
Friss, a közösségi médiát érintő helyzetképet készített a Sportsmarketing. Az ország legértékesebb sportolóit bemutató listák összeállításánál és a marketing díjak odaítélésénél jellemzően figyelembe szokták venni a sportolók, sportszervezetek közösségi média jelenlétét, aktivitását, viszont a részletek ritkán kerülnek bemutatásra. Hazai viszonylatban nem nagyon találkozhatunk még a sportolók, sportszervezetek követői bázisát alapul vevő rangsorokkal sem. Ezért elindult ez az új kezdeményezés, félévente összeállítják a legtöbb Facebook, illetve Instagram követővel rendelkező sportolók és sportszervezek TOP 10-es listáit.
Noha a posztolás gyakoriságát, a bejegyzések tartalmát és az interaktivitást nem vizsgálták, pusztán a követők számát nézték, a grafikonok jó kiindulási alapot adnak a további elemzésekhez és egyfajta értékmérőként is szolgálnak. Hosszabb távon pedig a nagy sportesemények hatásának vizsgálatára és trendek elemzésére is alkalmas lehet.
A Facebook-ot illetően az úszó Hosszú Katinka a listavezető, Dzsudzsák Balázst, a DVSC csapatkapitányát a 10. helyre sorolják, noha ezen a felületen már hosszú ideje nem aktív.
Más a helyzet az Instagrammal. Itt a Loki klasszisa toronymagasan vezet az összes magyar élsportolót figyelembe véve.
A sportszervezetek esetében Facebookot vizsgálva a DVSC nem szerepel a Top 10-ben, ám igen közel van hozzá, hiszen a 10. Magyar Tenisz Szövetség 69 ezre alig több, mint a Loki labdarúgócsapatának csaknem 67 ezer követője. Figyelemre méltó az is, hogy a lista fele nem klub, hanem sportági szakszövetség, így az egyesületek között a DVSC biztosan az élmezőnyben van országosan is.
Olyannyira, hogy az Instagramot tekintve klubunk mindent egybevetve is befér Magyarország legértékesebbjei közé, ami mindenképp komoly értéket tükröz.