Közzétéve: 2020.12.01.
Pontosan az idény felénél tart a DVSC a Merkantil Bank Ligában. Hétfőn statisztikai szempontból tekintettük át az eddigi 19 mérkőzést, ezúttal pedig Szabó Péter, a DVSC igazgatótanácsának elnöke értékelte az elmúlt időszakot.
– Miként értékelhető az őszi idény a rövid-, illetve a középtávú célokat tekintve?
– A rövidtávú cél nyilván az, hogy visszajussunk, a középtávú pedig az, hogy kialakítsunk egy olyan játékoskeretet, játékrendszert, szakmai munkát, ami a jövőben az NB 1-ben is garantálja a helyünket a táblázat első harmadában. A rövidtávú tervek megvalósulása – úgy gondolom – realizálva lesz. A középtávú célokat tekintve viszont lemaradásunk van, éppen ezért rengeteg változásra lesz még szükség a jövőben.
– Hogyan halad a klub struktúrájának, működésének az átalakítása?
– Itt van a legtöbb előrelépés, a Back Office kialakítása terv szerint halad. Bevezetés alatt van a vállalatirányítási rendszerünk. Médiafelületeink jelentős, pozitív változáson mentek át, mintegy 90 ezren követik a Lokit a közösségi felületeken. Szponzoraink száma, ezáltal a szponzori bevételek jelentősen növekedtek és növekedni fognak a jövőben is. Ezek mind olyan dolgok, amelyek nincsenek úgy középpontban, mint a csapat játéka, de elengedhetetlenek ahhoz, hogy a működésünk strukturált, előremutató legyen. Sajnálatos módon a pandémiás helyzet közbeszólt, pedig rengeteg olyan projektet készítettünk elő, amelyeknek pozitív hatása lett volna a szurkolókra és a támogatókra, de ezeket majd a tavaszi szezonban realizáljuk, ha ismét nézők előtt tudunk játszani. De még rengeteg tennivaló van: a merchandisingot át kell terveznünk, CSR-stratégiát alakítunk ki, a stadiont DVSC-arcúvá kell átalakítanunk, ezek mind-mind kellenek ahhoz, hogy a jövőben tényleg profin tudjon működni ez a lassan 120 éves klub.
– Mi az elmúlt hónapok legfőbb tapasztalata elnöki nézőpontból?
– Az nem lepett meg, hogy egy ilyen lelassult rendszert megforgatni és más irányba állítani nem egy egyszerű folyamat. Rendkívül szenzibilis a közeg minden rezdülésünkre, ezért itt még nagyobb figyelemmel kell dolgoznunk. Sajnos a vírus miatt elmaradnak a személyes találkozások és beszélgetések, ezért sokkal nagyobb figyelmet kell fordítanunk az online kommunikációra. Általában jellemző az emberekre, hogy negatív beállítottságúak, de itt tisztában kellene lennie mindenkinek azzal, hogy ez a csapat NB II-be esett ki és innen kell azonnal feljutni, ami nem sok klubnak sikerült az elmúlt 10 évben. Nagyon fontos, hogy kezelni kell tudni a negatív dolgokat, a gondokat pedig meg kell oldani. Mindezt csak akkor lehetséges, ha a pozitív dolgokra építesz, különben soha nem fogod tudni megoldani a problémáidat!
– Mi az, ami csalódást, illetve különleges örömöt okozott?
Nagyon egyszerű leszek: csalódást keltő a csapat idegenbeli teljesítménye és hozzáállása. Nagy öröm viszont a fiatalok produkciója, és külön örülök annak, hogy tényleg vannak olyan debreceni és hajdú-bihari emberek, vállalkozók, akiknek fontos, hogy egy jó DVSC alakuljon ki itt a következő években és erre hajlandók áldozni is. Valamint az is örömöt okozott, hogy amíg lehetett, a szurkolótáborunk itthon és idegen is szép számmal buzdította a csapatot.
Tóth Csaba Zsolt